Kamis, 10 Oktober 2013

KENYATAAN YANG PILU

Teringat aku akan cinta
Sukarnya hatiku tiada mengira
Kejatuhan bara api duka
Yang kau lemparkan dari luar sana

Air mata yang semula tenang
Kini menetes tanpa bendungan
Aku menyangkal kau lakukan
Menodai cinta yang tersimpan

Terlukanya aku menurutkan inginku
Yang mencintaimu sepenuh hati
Akhirnya ku sendiri yang rasakan
Duri yang tersembunyi di cintamu

Mengapa engkau berlakukan
Sakit hati pada diriku
Perlukah aku meratap iba
Untuk memohon belas kasihmu

Selaku aku seorang manusia
Berharap disayangi orang sepertimu
Hatiku lumrah dapat sanjungan
Untuk hidup mendampingimu

Nyatanya ku tak lebih insan kesepian
Merindukanmu di dalam hatiku
Karenanya aku masih bertahan
Senang dan dukanya mencintaimu

Aku pasrahkan jiwa yang terluka
Terhadap waktu yang menyembuhkannya
Terasing aku diantara lara
Cerita cinta dalam kenangan silam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar